گوژپشت نتردام
خاطرات کاغذی

گوژپشت نتردام

«مردم من شعری دارند که می‌گوید: ریشه‌هایت را در خاک فرو کن، در آغوش باد زندگی کن، زمستان را با بذر‌ها بگذران و در بهار با پرندگان هم‌آواز شو». 
کد خبر: ۱۴۴۵۰۲۴
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 50

لاپیوتا شهری باستانی، اما با فناوری‌های خارق‌العاده و رازآلود که در آسمان بنا شده بود و سال‌ها انسان‌ها با آرامش روی آن زندگی می‌کردند، اما سرانجام ساکنان اصلی لاپیوتا به خاطر جاه‌طلبی و خود‌خواهی عده‌ای از انسان‌ها تصمیم گرفتند تا این شهر را برای همیشه ترک کنند. با گذر زمان از این تمدن شکوفا جز قلعه‌ای متروک باقی نماند. سال‌ها پس از این ماجرا دو نوجوان به نام‌های «شیتا» و «پازو» یکدیگر را ملاقات می‌کنند؛ شیتا، دختری است که اجدادش زمانی در این شهرافسانه‌ای زندگی می‌کردند، پازو نیز پسری است که پدرش سال‌ها پیش توانسته عکسی از این شهر بیندازد و از کودکی رویای رسیدن به این شهر را داشته، این دو در جست‌وجوی لاپیوتا ماجراجویی خود را آغاز می‌کنند، اما آن‌ها تنها کسانی نیستند که سودای رسیدن به بقایای این تمدن اسرارآمیز را در سر دارند. 

«لاپیوتا قلعه‌ای در آسمان» با عنوان اصلی: Tenko no shiro Rapyuta محصول سال ۱۹۸۶ استودیو جیبلی کشور ژاپن به کارگردانی و نویسندگی هایائو میازاکی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها